Polityka prywatności
1. Postanowienia ogólne
1.1 Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem strony internetowej www.ikancelaria-prawna.pl jest iKancelaria Prawna Sp. z o.o., NIP: 5252730060, KRS: 0000704755 (adres siedziby: Warszawa ul. Nowy Świat 33/13 , e-mail: biuro@ikancelaria-prawna.pl ), zarejestrowana przez Sąd Rejonowy dla m.st.Warszawy w Warszawie, XII wydział gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, kapitał zakładowy 30.000,00 zł – zwana dalej „Administratorem” lub „Kancelarią” i będąca jednocześnie Usługodawcą.
2. Cel
2.1 Przetwarzanie danych Usługobiorcy w celu realizacji umowy o pomoc prawną odbywa się na podstawie zawartej z nim umowy. Dane będą przetwarzane do momentu zakończenia świadczenia usług, o ile odrębne przepisy nie będą wymagały zachowania dłuższego okresu przetwarzania. Użytkownik w każdym czasie może wycofać wyrażoną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, jeśli do przetwarzania dochodzi na podstawie zgody Użytkownika.
2.2 Kancelaria realizuje funkcje pozyskiwania informacji o Usługobiorcach /Użytkownikach serwisu i ich zachowaniu w następujący sposób:
a. poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje,
b. poprzez gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego.
2.3 Informacje w formularzach.
a. Kancelaria zbiera informacje podane dobrowolnie przez Usługobiorcę/Użytkownika serwisu.
b. Kancelaria może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
c. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego zapytania, np w celu wykonania usługi lub kontaktu handlowego.
2.4 Dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:
a. realizacji usług związanych z pomocą prawną oraz kontaktem z Użytkownikiem,
b. w celu wysyłania informacji handlowych przez Usługodawcę na adres e-mail Użytkownika.
3. Zakres zbieranych danych osobowych:
3.1. Przetwarzane są następujące kategorie danych osobowych w celu realizacji usług związanych z pomocą prawną:
a) Adres e-mail, który został udostępniony przez Użytkownika;
b) Imię oraz nazwisko Użytkownika;
c) Numer NIP, PESEL, miejsce zamieszkania lub siedziba prowadzonej działalności gospodarczej,
d) Numer IP, o ile, w danej sytuacji stanowi dane osobowe;
e) Numer telefonu;
f) Numer rachunku bankowego Użytkownika;
g) Pozostałe dane przekazane przez Użytkownika w opisie sprawy;
4. Podstawa przetwarzania danych i ich udostępnienie
4.1 Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę/Użytkownika serwisu jest dobrowolne, aczkolwiek ich nie podanie skutkuje brakiem możliwości zawarcia i wykonania umowy.
4.2 Podstawą przetwarzania danych osobowych Usługobiorcy/Użytkownika w celu realizacji usług związanych z pomocą prawną jest realizacja umowy, której Użytkownik jest stroną lub podjęcia na jego żądanie działań przed jej zawarciem. W tym celu będą przetwarzane podane przez użytkownika dane w ust. 3.1. lit. a)-g). Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
4.3 Podstawą przetwarzania danych osobowych Usługobiorcy/Użytkownika w celu wysyłania informacji handlowych jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda użytkownika) oraz art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora tj. marketing usług własnych). W tym celu będą przetwarzane dane w ust. 3.1. lit. a).
4.4 Udostępnienie danych.
a. Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych.
b. Odbiorcami danych osobowych będą adwokaci/radcowie prawni oraz prawnicy, którzy współpracują z Administratorem przy świadczeniu usług związanych z pomocą prawną. Ponadto dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom, które będą brały udział w dokonywaniu automatycznych płatności.
5. Kontrola
5.1. Każdy Użytkownik ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych go dotyczących, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przeniesienia jego danych osobowych oraz wycofania wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych.
5.2. Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego na naruszenie przepisów odnośnie prawa o ochronie danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
6. Pliki cookies
6.1 Administrator może wykorzystywać pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Administratora.
6.2 Administrator może przechowywać pliki cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika, a następnie może uzyskać dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych, w celach marketingowych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania Strony.
6.3 Administrator informuje Użytkownika, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika. W takiej sytuacji, korzystanie ze Strony przez Użytkownika może być utrudnione.
6.4 Administrator wskazuje niniejszym, że pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu przez Administratora, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.